Blog

Księga przychodów i rozchodów – najważniejsze informacje

Księga przychodów i rozchodów – najważniejsze informacje

Osoby prowadzące działalność gospodarczą muszą wywiązywać się z wielu obowiązków. Wśród nich warto wyróżnić prowadzenie księgi przychodów i rozchodów. Kto musi przygotować taką dokumentację? Na czym polega jej prowadzenie i czy zawsze obowiązek ten spoczywa na...

Czym jest obsługa księgowa firmy online?

Czym jest obsługa księgowa firmy online?

Każdy przedsiębiorca jest zobowiązany do odpowiedniego prowadzenia księgowości. Wiele osób nie orientuje się jednak w przepisach w tym zakresie. Wówczas z pomocą przychodzi księgowość online. Przyjmuje ona formę płatnych platform, dzięki którym przedsiębiorca może...

Dlaczego warto współpracować z biurem księgowm?

Dlaczego warto współpracować z biurem księgowm?

Prowadzenie księgowości jest obowiązkiem każdej firmy. W większych przedsiębiorstwach odpowiednie dokumentowanie przychodów i rozchodów bywa problematyczne. Wymaga to dysponowania szeroką wiedzą o aktualnych przepisach. Z tego powodu wiele osób korzysta z pomocy...

Kto musi prowadzić pełną księgowość?

Kto musi prowadzić pełną księgowość?

Rozliczanie wszelkich operacji finansowych jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy. Trzeba jednak pamiętać, że w Polsce istnieje możliwość prowadzenia dwóch typów księgowości – pełnej lub uproszczonej. Wybór odpowiedniej formy nie jest dowolny. Wszystko zależy od...

Zalety outsourcingowych usług księgowych

Zalety outsourcingowych usług księgowych

Prowadzenie księgowości jest obowiązkiem każdej firmy. Zwykle jednak właściciele przedsiębiorstwa nie dysponują odpowiednią wiedzą, by robić to poprawnie. Z tego powodu tak dużą popularnością cieszą się usługi księgowych. W ostatnim czasie coraz częściej występują one...

Elektroniczne formy przechowywania dokumentów – na czym polegają?

Elektroniczne formy przechowywania dokumentów – na czym polegają?

Obecnie coraz więcej spraw załatwia się przez internet. Nie trzeba jeździć bezpośrednio do kontrahentów – wystarczy wysłanie stosowanych dokumentów do innej firmy i podpisanie ich przy pomocy podpisu kwalifikowanego. Wiele przedsiębiorstw chce również zrezygnować z...